onsdag 9. januar 2013

Hvor blir det av all fisken?

Jeg lurer bare på, alle de millionene tonn med fisk som norske fiskere er avhengige av å fiske 9 for å beholde jobb og lønn.... Hvor havner den hen? I butikken finner jeg frossen fisk fra asia, en del halvfabrikata og noen blokker med benfri torsk.
I fersk vare finner jeg to eller tre usle små vakuumpakker med torsk og litt flere med oppdrettslaks.
Hvor blir det av resten?
Jeg vet ikke hvor mange butikker vi har, men hvis utvalget er like labert over alt så har vi et reelt svinnproblem....

1 kommentar:

  1. Hah, lett! Slapp av folkens, denne tar jeg meg av.

    Norsk fisk holder høy kvalitet. Meget høy kvalitet faktisk og derfor er den verdt penger. Masse penger. Såpass mye penger at det er mye bedre å selge den til utlandet enn det er å spise den selv. Så kjøper vi heller billig fisk fra andre land. Dyr fisk ut, billig fisk inn, penger på bok. Enkel matte ^_^

    SvarSlett

Hei
Hvis du skriver noe her, skriver jeg hos deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...